دانلود من

دانلود من

نویسنده : امیرحسین مطیری این سایت علاوه بر دانلود ،خبر و حتی عکس هم دارد
دانلود من

دانلود من

نویسنده : امیرحسین مطیری این سایت علاوه بر دانلود ،خبر و حتی عکس هم دارد

آموزش گام به گام PES 2012 { ترکیب و استراتژی }

   ترکیب و استراتژی :بخشی مهم ،حیاتی وضروری در pes 12   

  

 

      برای مشاهده ی همه ی اموزش به ادامه مطلب بروید

 

 

 

میخوام راجع به موارد مختلف ترکیب و استفاده درست از آنها بر اساس بازی حریف و همچنین استراتژیها توضیح بدم .

همانطور که تصویر پایین میبینید شما میتونید تو قسمت ترکیب 4 تا ترکیب واسه خودتون داشته باشین و تو زمانهای مختلف از بازی ازشون استفاده کنید .توی PES 2012 شرکت KONAMI  اومده تو منوی ترکیب این تغییر و داده که ما نخوایم هر چند دقیقه که از بازی میگذره بخوایم START  بزنیم و وارد منوی ترکیب بشیم وتغییرات بدیم بلکه همون اول 4 تا ترکیب بچینیم و در صورت نیاز تو جریان بازی  سیستم بازیمونو تغییر بدیم . 

 

در تصویر بالا میبینید که مربی تیم  در حالت 1 2 3 4 به 4 حالت ایستاده که هر کدوم از اینها  شرایط مربی در حالتهای مختلف رو نشون میدن .

حالت 1 : زمانی که بازی در شروع شده و در حالت مساوی هستش .

حالت 2 : زمانی که یک نیمه از بازی گذشته و شما بازی حریفتون رو تقریبا فهمیدین .

حالت 3 :زمانی که از حریف عقب هستین و میخواین به گل برسید معمولا این حالت از دقیقه 70 به بعد استفاده میشه چون وقتی شما از این گزینه استفاده میکنید بسیار ریسک پذیریتون بالا میره و احتمال گل خوردن تو ضد حملات بالاست .

حالت 4 : زمانی که از حریف جلو هستین و باید بازی رو نگه دارین .

البته شما میتونید این حالتها رو جابجا بچینید ولی من توصیه میکنم هر کدوم رو به ترتیب بچینید . مثلا میتونید اون ترکیبی که واسه زمانی که بازی مساوی رو ترکیب 3 بچینید و اون ترکیبی که واسه بازه زمانی هستش از حریف عقبین رو گزینه 1 بچینید .

خوب برای اینکه ترکیب 1 رو بچیند مانند تصویر زیر بر روی ترکیب 1 میرید و با فشار دادن دکمه ی CONFIRM به داخل ترکیب میرید . 

 

وقتی وارد ترکیب 1 شدین به موارد زیر برخورد میکنید در زیر سعی کردیم کامل توضیح بدیم :

FORMATION :

این گزینه برای عوض کردن ترکیب هستش و با زدن دکمه CONFIRM  بر روی اون میتونید ترکیبتون رو عوض کنید

بعد از انتخاب ترکیبتون دوباره دکمه CONFIRM  رو میزنید تا ترکیب شما ثبت بشه . 

 TACTICS :

این گزینه برای تاکتیک شما در بازی هستش . مثلا قصدتون اینه تاکتیکتون ضد حمله ای ( Quick Counter)باشه با کاملا دفاعی((All Of Defense یا کاملا حجومی( (All Of Attackیا توپهای ارسالی از دفاع به حمله ((Long Ballو یا حالت مالکیت و تسلط به بازی(Possession Game) یا حالت استاندارد ( (Standard.  برای تغییرش وقتی روی گزینه TACTIC  میرید میتونید با جهت چپ و راست دسته تاکتیکاتونو تغییر بدین . خوب بعد از این موارد به یه سری اعداد مواجه میشید که واقعا تاثیر گذارن تو بازی مخصوصا برای دو نفر که از نظر بازی تواناییشون تو یه سطح

قبل اینکه یه وارد این موارد و اعداد بشیم یه توضیحی بدم که اگه شما دوستان میخواین این اعداد رو کامل خودتون  تغییر بدین باید تو قسمت Tactics گزینه Standard  رو انتخاب کنید . در بقیه گزینه ها بر اساس تاکتیکی که انتخاب میکنید یه سری اعداد تعریف شده که دامنه تغییر این اعداد خیلی کمه ولی در حالت استاندارد دامنه تغییرات کامل دست خودتونه . 

مثلا در تصویر بالا میبینید که دامنه تغییرات در گزینه PLAYER SUPPORT بین 16 تا 20 هست و از 16 نمیتونید پایینتر بیارید ولی تو گزینه Standard بین 0 تا 20 قابل تغییره که تو تصویر پایین من این تغییرات رو نشونتون دادم .

اما تعریف این گزینه ها چی هست؟ ولی چیزی که مشخصه اینه که این چیدمان این اعداد بستگی به بازی شما داره . مثلا ممکن قهرمان مسابقات Championsship  آسیا با یه سری اعداد خاص و با یه تاکتیک خاص خودش بازی کنه و قهرمان مسابقات Konami Cup  با یه سری اعداد دیگه . پس این اعداد خوب و بد نداره این بازی شما هستش که خوب و بد بودن این اعداد رو رقم میزنن پس سعی کنید اعدادی رو انتخاب کنید که به بازیتون هماهنگی دارن .

حالا میریم به سراغ تعریف تک تک موارد Tactic  :

Player Support :

این گزینه به سه بخش تقسیم میشن :

 1- Defensive

2- Balanced

3- Offensive

 که هر کدوم از اینها یه سری تعریفای خاص دارن . مثلا عدد 1 تا 6 Defensive  هستش 7 تا 13  Balanced و 13 تا 20  Offensive  هست .

حالت Defensive حالتی که شما  میخواین بقیه بازیکنان هم تیمی از بازیکنی که توپ در اختیارشه عقب تر جا گیری کنند یعنی تیم شما با بازیکن صاحب توپ بالا نیاد. در حالت Balanced  بازیکنان هم تیمی با بازیکن صاحب توپ حرکت میکنندو به اصطلاح بالا میان و در حالت Offensive  بازیکنان هم تیمی تو عمق دفاع حریف و  رو به جلو حرکت میکنند

Support Range :

 این گزینه حمایت بازیکنای هم تیم رو از بازیکن صاحب توپ نشون میدن و به 3 بخش تقسیم میشن :

  • حالت Narrow که در این حالت بازکنان هم تیمی نزدیک بازیکنی میشن که صاحب توپ هستش .( بین عدد 1 تا 6)
  • حالت Medium که در حالت بازیکنای هم تیمی در فاصله های استاندارد از بازیکن صاحب توپ قرار میگیرند یعنی نه زیاد دور میشن نه زیاد نزدیک میشن (بین عدد 7 تا 13 )
  • حالت Wide  که در حالت بازیکنان در عرض زمین باز میشن و از بازیکن صاحب توپ دور میشن ( بین عدد 14 تا 20 )

Position Switch :

این گزینه در واقع جابجایی بازیکنا از پستهاشون رو نشون میده وبراین زمانی خوبه که یاری گیری انجام شده باشه . مثلا بعضی وقتها هافبکها میان جای مهاجم ها قرار میگیرن . یا هافبک وسطها جاهاشونو عوض میکنن. این قسمت هم به 3 بخش تقسیم میشه .

  • حالت Never که در این حالت بازیکنان جاهاشونو اصلا عوض نمیکنند.( بین عدد 1 تا 6)
  • حالت Occasional که در این حالت بازیکنان براساس موقعیت جاهاشونو عوض میکنن(بین عدد 7 تا 13)
  • حالت Frequent  که در این حالت بازیکنان به صورت مکرر جاهاشونو عوض میکنند(بین عدد 14 تا 20)

Attacking Style :

این حالت نشان دهنده نوع حمله کردن شما رو تنظیم میکنه و مثل موارد قبلی به 3 بخش تقسیم میشن :

  • حالت  Out Wide که بازیکنها در جهت عرض زمین باز میشن( بین عدد 1 تا 6)
  • حالت Medium که بازیکنها در همان مسیری که هستند حرکت میکنند (بین عدد 7 تا 13 )
  • حالت  Down Middle  که بازیکنها از وسط حمله میکنن ( بین عدد 14 تا 20)

Pressing :

این گزینه همانطوری که از اسمش پیداست پرس رو روی بازیکنان حریف نشون میده و به 3 بخش تقسیم میشه :

  • حالت Loose  که در این حالت بازیکنان رو حریف فشاری نمیارن (بین عدد 1 تا 6)
  • حالت Medium که در این حالت فشار روی بازیکن حریف تا حدی انجام میشه (بین عدد 7 تا 13)
  • حالت Tight که در این حالت فشار بر روی بازیکنای حریف زیاد میشه یعنی پرسینگ میره بالا ( بین عدد 14 تا 20)

Defesiveline :

این گزینه هم نشان دهنده محل استقرار خط دفاعی شماست و به 3 حالت تقسیم میشه :

  • حالت Deep که در این حالت دفاع عمق خط دفاعی رو پوشش میده و تا حد امکان عقب وایمیسه و برای جلو گیری از پاسهای فرار توصیه میشه  . ( بین عدد 1 تا 6 )
  • حالت Standard که در این حالت دفاعهای تیم نه زیاد جلو وایمیسن نه زیاد عقب و برای کلیه بازیکنا توصیه میشه (بین عدد 7 تا 13 )
  • حالت High که در این حالت دفاعها زیاد میان جلو و برای جلو گیری از حریفهایی توصیه میشه که تو عمق کار نیمکنن و بیشتر رو شوت از پشت محوطه اصرار دارن . ( بین عدد 14 تا 20 )

Compactness :

ابن گزینه هم نشان دهنده متراکم بودن بازیکنارو بهم نشون میده و به 3 حالت تقسیم میشه :

  • حالت Narrow که در این حالت بازیکنان خیلی تراکم زیادی دارند و خیلی جمع و جور بازی میکنن ( بین عدد 1 تا 6 )
  • حالت Standard  که در این حالت بازیکنان تراکم زیادی ندارند و در فاصله استاندارد از یکدیگر قرار دارند . ( بین عدد 7 تا 13 )
  • حالت Wide  که در این حالت بازیکنان از هم دور قرار میگیرنید و در یک نقطه تراکم به عمل نمییارن( بین عدد 14 تا 20 )

خوب تا اینجا ما مفاهیم گزینه های ترکیب را فهمیدیم . یه توضیحی هم بدم راجع به بقیه ترکیبها که ترکیبهای 2 3 4 هم به همین ترتیب تنظیم میکنید

Man Marking :

Man Marking برای یار گیری نفر به نفر استفاده میشود . در واقع شما با این کار یک یا چند بازیکن از تیم خودتون رو مامور مهار یک بازیکن از تیم حریف میکنید. خوب برای اینکه بتونید یار گیری کنید اول روی بازیکن تیم خودتون میروید که میخوان Mark  رو باهاش انجام بدین و دکمه مربع دسته PS3  یا PS2  رو میزنید یا اگه دستتون XBOX  بود دکمه X  رو میزنید و گزینه سوم یا Marl Settings رو انتخاب  میکنید و هر بازیکنی از حریف رو میخواین یارگیری میکنید . فقط سعی کنید یارگیریهایی که انجام میدید با دفاع وسطها نباشه چون دفاعتون خالی میشه و نکته بعدی اینکه سعی کنید با بازیکنایی یارگیری کنید که نزدیک بازکن حریف هستن مثلا با بازیکن سمت راستتون بازیکن سمت راست حریف رو یارگیری نکنید بازیکن سمت چپ رو یارگیری کنید. 

 

 

تو تصویر بالا شما بهتره که با Marcelo  مهاجم راست حریف که Sanchez  هست یار گیری کنید البته توصیه میشه که بیشتر با هافبکها یارگیری کنید نه دفاعها.

Select Role :

این گزینه که تو عکس بالا هم میبینید برای تعیین پست بازیکنها به کار میره چون بعضی بازیکنها چند پست میتونن بازی کنن . شما میتونید با زدن دکمه مثلث دسته PS3 یا PS2  و Y دسته XBOX  پستهای بازیکنا قدرتهاشونو و یا قابلیتهای خاص هر بازیکنو رو بفهمید .

 

خوب همانطور که  در تصویر بالا میبینید Ronaldo  میتونه در خط حمله در 4 تا پست مختلف بازی کنه و در خط میانی در 3 تا پست . و شما با رفتن روی گزینه Select Role  هر پستی که دوست داشتین واسه بازیکن تعیین میکنید

سعی کنید او کارتها یا همان قابلیتهای ویژه یه بازیکن روشن باشه . تو پستهای CFوAMF  این کارتها روشن نیستن ولی شما با قرار دادن بازیکن در پست LWF  و یا SS میتونید  اونهارو روشن کنید

اما در ترکیب گزینه دیگه ای  وجود داره به نام Tactical Assistace  که چیدن استراتژیها و کاراییهای  دیگه ای رو به شما ارائه میده .

وقتی بر روی گزینه Tactical Assistance  میروید و اونو وارد اون میشید با تصویر زیر مواجه میشید :

همانطور که میبینید گزینه اول Offside Tarp  هستش یا تله آفساید هستش که شما میتونید با ON  کردن اون دفاعهاتون به صورت اتوماتیک  آفساید گیری کنند .

گزینه دوم Subistitution  هستش که کامپوتر خودش به صورت اتوماتیک تعویض میکنه و چند تا گزینه گذاشته که شما میتونید با هر کدوم از اونها  تنظیمات خودتون رو برای تعویض اتوماتیک خودتونو مشخص کنید . در اینجا به  5  تا گزینه Early, Very Early, Flexible , Late , Very late ,  برخورد میکنید که هر کدوم از اونها زمان تعویض رو نشون میدن که میتونه به ترتیب زود و خیلی زود و قابل تغییر و دیر و خیلی دیر این تعویضها انجام شه .

گزینه بعد Change Formation  هست که به صورت اتوماتیک ترکیب شما رو بر اساس زمان و موقعیت شما در بازی عوض میکنه  و با ON  کردن اون میتونید این تغییرات رو در بازی ببینید .

گزینه چهارم Change Atk/Def Levels که اون هم به چند بخش زیر تقسیم میشه :

Super Defensive , Defensive , No Preference , Offensive , Super Offensive

که  به ترتیب خیلی دفاعی . دفاعی . بدون برتری به حریف . حمله ای . خیلی حمله ای

گزینه ی بعید استراتژیها هستن که فکر میکنم تو خود همون منوی خودش ببینید کاملا توضیح تصویریش واضح هستش . فقط تنها چیزی که یادتون باید باشه دکمه ای هستش که استراتژیتون رو روی اون تنظیم میکنید . حالا میتونید روی دکمه Y  یا  X یا A  باشه .

گزینه آخر هم Auto Lineup Select هستش که با رفتن تو منوی اون میبینید چند تا گزینه داره که به ترتیب زیره :

Unedited, By Form , No Preference , By Ability

این گزینه بر اساس یه اساس معیارهای بالا بازیکنارو تو ترکیب میچینه  مثلا بدون تغییر یا بر اساس کاندیشنشون و یا بر اساس توانایی بازیکنا

نکته مهم اینه که اگر شما میخواین موارد بالا اتوماتیک وار تو بازی انجام بشه وارد منوی Tactical Assisstance  بشید و گرنه همه این کارها به صورتی Manual  هم ممکنه مثلا خود شما شاید بر اساس بازیتون بهتر میدونید که کدوم بازیکنو تو چه دقیقه ای به بازی بیارید . پس اگر میخواین  Manual  بازی کنید به منوی Tactical Assisstance دست نزنید .

در پایان یه توضیحی راجع به این میخوام بدم که شما چطور تو بازی میتونید مثلا از ترکیب سومی که چیدید استفاده کنید .

وقتی شما وارد بازی شدید مثلا اگه میخواین از همون دقیقه اول بازی با ترکیب شماره 3 خودتون بازی کنید کافب فقط دکمه Select  دسترو فشار بدین و همزمان با او دکمه B  دسته XBOX  یا دکمه دایره  دسته PS2  یا PS3  رو بزنید  . یه عکس مربی اون پایین صفحه میاد  و پایینترش یه شماره ترکیب میاد .  

و برای اینکه بتونید استراتژیهایی که تنظیم کردینو بیارین  باید دکمه Select  رو با اون دکمه ای که روش تو قسمت Tactical assistance  تنظیم کرده بودند رو بزنید . مثلا اگه استراتژیتون رو تو روی دکمه Y  گذاشتن به طریق زیر تو بازی عمل کنید .

Select + Y

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد