دانلود من

دانلود من

نویسنده : امیرحسین مطیری این سایت علاوه بر دانلود ،خبر و حتی عکس هم دارد
دانلود من

دانلود من

نویسنده : امیرحسین مطیری این سایت علاوه بر دانلود ،خبر و حتی عکس هم دارد

تکامل و پیشرفت بازی ...

تکامل و پیشرفت، دو المان های همیشگی در صنعت بازی های کامپیوتری هستند. بازی ها هر روز تغییر می کنند و چیزهای جدیدی در آن ها مشاهده می کنیم. بازی های امروزی، مخصوصاً آن هایی که سال های زیادی است که نسخه های مختلفی از آن ها راهی بازار می شوند، در مقایسه با نسخه های اولیه خود تغییرات زیادی داشته اند. تغییراتی که شاید اگر الان آن ها را با هم مقایسه کنید، موجب شگفتی شما بشوند. ما در این مطلب به معرفی چنین بازی ها و تغییراتی پرداخته ایم. 

 

Resident Evil

Resident Evilهای اولیه حال و هوای دیگری داشتند و به فیلم های B-Movie شباهت داشتند. ساختمان هایی پر از زامبی، Saveهای محدود، گشت و گذار در قسمت های مختلف برای حل معماهای گوناگون، کمبود مهمات و تیراندازی های بسیار جالب از جمله قسمت های جذاب آن بازی ها بودند. استفاده از گیاهان رنگی برای بازگشت سلامتی و دسیسه های کمپانی Umbrella بازی را بسیار هیجان انگیز کرده بود. اما از Resident Evil 4 به بعد، این سری از بازی ها با یک تغییر اساسی مواجه شد و المان هایی از نسخه های قبلی را نیز در خودش نگه داشت. در نسخه های جدید، بازی حتی در روز هم می تواند شما را بترساند. دیالوگ های بیشتر، گیاهان و باز هم کمپانی Umbrella در این نسخه ها دیده شدند. مهمات بیشتر و Saveهای متعدد از بخش های تازه این بازی ها بودند. همچنین سیستم تیراندازی جدید بازی باعث شد که این عنوان حالت Survival Horror بیشتری پیدا کند.

Call of Duty

پس از اینکه سری Medal of Honor بسیار یکنواخت شده بود، Infinity Ward تصمیم گرفت که بهترین بازی در سبک جنگ جهانی را خلق کند که برای PC راهی بازار شده بود. بعداً هم نسخه Finest Hour را برای PS2 عرضه کرد. در این بازی شما در نقش نیروهای انگلیسی، آمریکایی و روسی قرار می گرفتید و یک نبرد بسیار منحصر به فرد را در هر جبهه تجربه می کردید. سیستم Checkpointها به صورتی بود که نفس شما را می گرفت و کاری می کرد که در طول بازی بیش از پیش دقت و تمرکز داشته باشید. اما نسخه جدید این سری از بازی ها به آشوب قبل از کریسمس تبدیل شد. این بازی ها به دوران مدرن آمده اند و حتی در Black Ops II به آینده رفته اند. کاپیتان پرایس (Price) در این سری از بازی ها به افسانه ای تبدیل شد و کل تیم Infinity Ward را به شهرت رساند. بخش تک نفره این بازی ها 6-7 ساعت است و بخش چندنفره آن ها سال ها طول می کشد.

Devil May Cry

یکی از بهترین بازی هایی که در زمان عرضه PS2 راهی بازار شده بود، Devil May Cry بود که شخصیت دانته (Dante) را با توانایی خاص خودش در استفاده از شمشیر و سلاح گرم به نمایش درمی آورد. اکشن های بسیار سریع، ضربه های ترکیبی فوق العاده و قدرت های مخصوصی که این شخصیت در اختیار داشت، باعث شد که سبک جدیدی در دنیای بازی ها به وجود بیاید. اما آن نسخه ها رفته رفته قدیمی شدند و تیم Ninja Theory قصد دارد یک بازسازی بسیار خوب از این عنوان را عرضه کند. آن ها یک دانته جدید دارند که تفاوت های زیادی با شخصیت قبلی دارد. تنها شباهت او با شخصیت قبلی، داشتن شمشیر بزرگی است که در زمان مبارزه ها از آن استفاده می کند. حالت بازی همچنان مانند نسخه های قبل است و مبارزه های سریع و جالب از قسمت های خوب آن به حساب می آیند.

Final Fantasy

آیا Final Fantasy VII که روی 3 دیسک برای PlayStation عرضه شده بود را به یاد دارید که یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی کمپانی Square Enix به حساب می آمد؟ حالت علمی-تخیلی این سری از بازی ها به شکل بسیار خوبی نظر شما را به خودش جلب می کرد. طراحی مو و سلاح های جالب شخصیت ها از قسمت ها خوب بازی بود و صداگذاری خوب آن ها باعث شده بود که این بازی هرگز فراموش نشود. این بازی دارای سیستم جدید Active Time Battle بود که انقلابی در این سری از بازی ها به پا کرد. اکنون با توجه به هزینه های زیادی که Square Enix برای ساخت این سری از بازی ها می کند و بازی هایی مانند FFXIV را در سال 2013 برای PS3 عرضه می کند، آقای یوئیچی وادا (Yoichi Wada) رئیس این کمپانی از عملکرد این سری از بازی ها راضی نیست. آن ها بار دومی است که می خواهند حالت MMORPG را بعد از FFXI تجربه کنند و با توجه به MMOهای بزرگ بازار، نمایش ها این بازی ناامید کننده بودند. به هر حال نسخه های جدید کاملاً با فضای نسخه های قبلی متفاوت هستند و المان های گیم پلی و سبک های جدید را تجربه کرده اند.

Grand Theft Auto

زمانی سری GTA را به زاویه دید Bird’s Eye یا همان از بالا به پایین بازی می کردیم و دست به کارها و فعالیت های مختلفی می زدیم و کلی هم حال می کردیم! کنترل اتومبیل های مختلف و قسمت های اکشن باعث شد که این سری از بازی ها از همان نسخه های اولیه مورد توجه قرار بگیرند. اما سری GTA در این سال ها با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده و زمانی که به آن بازی های اولیه نگاه می کنیم، به خنده می افتیم. Rockstar بهترین Open-World تاریخ را در این سری از بازی ها به نمایش گذاشت و تجربه یک گردش آزاد عالی را به بازیکنان داد. یک سوم-شخص فوق العاده با حالتی Sandbox کاری کرد که بازی بیش از پیش واقعی جلوه کند. امکانات جانبی بسیار زیاد و انواع و اقسام مأموریت ها و فعالیت های گوناگون باعث شدند که این بازی استانداردهای زیادی را در سبک Open-World به وجود بیاورد. Rockstar آنقدر کیفیت این سری از بازی ها را بالا برد که با دیدن تصاویر GTAV همه را شگفت زده کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد