دانلود من

دانلود من

نویسنده : امیرحسین مطیری این سایت علاوه بر دانلود ،خبر و حتی عکس هم دارد
دانلود من

دانلود من

نویسنده : امیرحسین مطیری این سایت علاوه بر دانلود ،خبر و حتی عکس هم دارد

آموزش گام به گام PES 2012 { آنالیز ترکیبها و استفاده از انها }

آنالیز ترکیبها و استفاده مناسب از انها 

 

 

 

برای مشاهده ی همه ی اموزش به ادامه مطلب بروید

 

  

 

با توجه به اینکه ما میتونیم تو بازی 4 تا ترکیب بچینیم و تو تایمهای مختلف بازی از اونها استفاده کنیم توصیه میشه که دوستان حتما با چند ترکیب بازی کنند که وقتی به بن بستهای تاکتیکی خوردن بتونن دروازه حریف رو به طریقهای دیگه ای باز کنن .  

توضیحم رو از اینجا شروع میکنم که هر ترکیبی که شما بچینید مطمئنا یه سری نقاط ضعف داره یه سری نقاط قوت شما با فرض بر اینکه بازی حریف رو میشناسین و اینکه میدونید از چه روشهایی میخواد به شما گل بزنه ترکیبتون رو میچینید . اگر با یه حریف ناشناس بازی میکنید سعی کنید 30 دقیقه اول بازی رو اصلا با هدف گل زدن به حریف شروع نکنید بلکه سعی کنید حریفتون رو محک بزنید و بازی حریف رو بشناسید و از همه مهمتر تو این 30 دقیقه اول توپ به حریف کم بدین و گل نخورید .

از ترکیبهایی شروع میکنیم که معمولا بیشتر طرفدار داره و بیشتر پلیرها با این ترکیبها بازی میکنند .

3-3-4 :

این ترکیب بسیار ترکیب خوبی هست و بیشتر به درد تیمهای میخوره که از مهاجمهای سرعتی و قدرتی برخوردار هستند . مثلا از این دسته تیمها میشه رئال و بارسلونارو نام برد که چندین مهاجم تراز اول دارن  .

 برای نقطه قوت این ترکیب میشه وجود پر تعداد بازیکنا تو محوطه جریمه حریف بگیم یا اینکه انتخاب چند بازیکن در حمله  برای پاس دادن . . تو این ترکیب سانتر از جناحین خیلی میتونه موثر باشه و همچینین شما میتونید با استفاده از بازیکنایی که دارید در خط حجومی از گوشه ها به تو بزنید و با شوت یا پاس به بیرون به گل بزنید

همانطوری که تو تصویر میبینید مهاجم گوشهای تیم بارسلونا میتونن با استفاده از سرعتشون به تو بزنند و به گل برسند یا به گوشه ها برند و از این طریق به گل برسند .

اما نقطه ضعفهایی که این تر کیب داره فاصله زیاد بین دفاع های گوشه و مهاجمهای گوشه هست که میتونه فضای بسیار زیادی به حریف بده تا بتونه تو ضد حمله ها تا میانه زمین بدون هیچ مزاحمتی وارد بشه و با گذر از خط هافبکها به دفاع و دروازه شما نزدیک شه . این فضاها در ترکیب زیر نشان داده شده .

اگر شماها تو ترکیبتون دفاعهاتونو عقب بکشید تا حدود زیادی میتونید فضاهای پشت دفاع رو پوشش بدین ولی با عقب کشیدن دفاعها باز هم فاصله ی بین هافبکها و دفاعها و دفاعها و محاجمها زیاد میشه که باز این خطرناکه . تو تصویر پایین این فواصل نشون داده شده .

 

این فاصله ای که بین خط دفاع و خط میانی افتاده خیلی میتونه خطرناک باشه چون فضای شوت زنی به هافبکها و مهاجم های حریف میده .

ترکیب بعدی که میخوا یم بررسی کنیم ترکیب 2-2-4 هست که خیلی ترکیب خوبی هست ولی توجه داشته باشید که به چند شکل مختلف میشه این ترکیب رو چید تو تصویرهای زیر من چند نوع ترکیب از 2-2-4 ارائه دادم و رو هر کدوم توضیحاتی میدم

خوب همونجوری که میبینید چیندین ترکیب میشه از 2-2-4 چید که من به دو نمونه اشاره کردم ترکیب اول که میبینید چون 2 هافبک گوش دارن میتونن از گوشه ها حرکت کنن و فضای پشت مدافعان حریف رو هدف قرار بدن و با سانترهایی که از جناحین انجام میشه به گل برسن و یا با کمک هافبکی که پشت مهاجم ها دارن میتونن مهاجم های نوکشونو تغذیه کنن و از طریق اونها به گل برسن . شما میتونید با تیمهایی که تاکتیک پذیری بالایی دارند این حرکات رو تو بازی  به طور واضح حس کنید .

ضعف این ترکیب میتونه تک هافبک دفاعی بودنش باشه وعدم توپ رسانی مطلوب از هافبکها به مهاجمین از وسط باشه . ولی برای حریفهایی که سانتر میکنند خوبه چون شما یه جورایی میتونید با این ترکیب خیلی از پاسهایی که از وسط به گوشه داده میشند رو قطع کنید .

اما راجع به ترکیب دوم باید بگم که این ترکیب برای کسانی توصیه میشه که میخوان از وسط بازی کنید و میل چندانی به حمله از جناحین رو ندارن و چون این ترکیب دارای 2 هافبک دفاعی هستش به خوبی کسانی رو که میخوان از  وسط به شما گل بزنند رو ببندید و در ضد حمله ها به حریفتون گل بزنید .

نقص این ترکیب اینه که شما گوشه ها رو به حریف میدین و حریف میتونه از گوشه ها تا جایی که میتونه جلو بیاد و به دروازه شما نزدیک بشه  و یا د مواقعی که میخواد ضد حمله بزنه با بازیکنان سرعتی خودش پشت دفاع گوشه های شما رو هدف قرار بده و از اون مناطق دروازه شما رو به شدت تهدید کنه .

 

ترکیب بعدی 1-5-4 هست که ترکیب خوبی هست ولی خوب یه سری مزیت ها داره و یه سری نواقص .

مزیتهای این ترکیب اینه که میشه گوشه ها رو به خوبی میبنده هافبکهای پر تعدادی دارین ولی قدرت حجومیتون خیلی پایین میاد و معمولا به کسانی توصیه میشه که میخوان تو ضد حملات یه گل بزنن و ازش دفاع کنن این ترکیب در 3 حالت جواب میده . اول اینکه حریف از شما قویتر باشه و شما به امید زدن گل برتری و دفاع از اون باشید . دوم اینکه حریف گوشه های ترکیبش باز باشه و سوم اینکه شما به این ترکیب بلد باشید بازی کنین و بتونید بازیکناتونو تو زمین پیدا کنید و با تک مهاجمتون بتونید گل بزنید . البته این نوع ترکیب با تیمهایی پیشنهاد میشه که از نظر قدرت بدنی قوی و استقامتشون بالا باشه . مثل تیمهای ایتالیایی که میشه از اونها اینتر میلان یا یونتوس رو نام برد .

همانطور که گفته شد ایراد این ترکیب کم بودن تعداد مهاجم هست و اینکه با این تیمها و با این ترکیب اگه عقب بیافتیم یه ذره برگشتن به بازی مشکل میشه . البته این ترکیب با تیمهای کند و بدنی برای متوقف کردن تیمهای سرعتی خیلی میتونه موثر باشه .

ترکیب بعدی ترکیب 1-4-5 هست که یه ترکیب بسیار دفاعی هستش که به سختی میشه باهاش حمله کرد و به خوبی میشه باهاش دفاع کرد یکی از ضعفهای عمده این ترکیب  اینه که وقتی حریف داره فشار میاره به سختی میشه از حالت دفاع به حالت حمله در اومد . شما در واقع زمانی باید یان ترکیب رو بچینید که میخواین توپ رو بدید به حریف و فضاهارو ببندید و به امید یک گل تو بازی باشید

از ایرادهای این ترکیب همانطور هم قبل گفتم میشه به فوق دفاعی بودنش اشاره کرد و شما میتونید تو این ترکیب یا وسط رو ببندید یا گوشهاتونو .

ترکیب بعدی و که میخوایم راجع به اون بحث داشته باشیم ترکیب 2-5-3 هستش که ترکیبی پر از هافبک هستش و برای قطع توپ عالی هستش و از نواقص این ترکیب میتونیم به کم بودن تعداد دفاعها در زمان ضد حمله حریف اشاره کرد. شما میتونید با این ترکیب اکثر مناطق زمین رو پوشش بدین فقط  باید موقع ضد حمله ها مراقب باشید تا توسط مهاجم و هافبکهای گوشه های حریف غافلگیر نشید .

 

ترکیب آخر ترکیب 3-4-3 هست که میتوان از اون  به عنوان ترکیب انتحاری نام برد ترکیبی که درصد ریسک پذیریش بالاست چون بسیاری از مناطق باز هستن و حریف چه تو حمله و چه تو ضد حمله میتونه به شما گل بزنه . از طرف دیگه هم شما میتونید برای اینکه از غافله عقب نمونید تو محوطه جریمه حریف با 6 یا 7 بازیکن ظاهر شید و به گل برسید . اگه بتونید گل نخورید با این ترکیب ترکیب عالی هستش .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد